da diana dream's

Apr 14, 2010


di hari lebaran


jalan2 ke langkawi

" selamat ulang tahun...
semoga rahmat,
taufik, kebenaran,
keredhan
dan
hidayah
sentiasa memayungi ibu, melindungi ibu,
dan
mengiringi kebahagian yang sama-sama kita impikan.."

ini msj untuk ibu...
bukn xmampu nk coll n then wish epy bufday
tapi aku takut
takut
andai aku tdk mampu berbicara selancar tulisan tersebut
takut sebak di dada meresahkan tutur kata
takut pecahnya empangan yang sedia tertakung dek air mata
takut
takut
dan
.
.
.
.
.
masih tetap
takut

andai masih ada lagi kesedihan
keresahan
kesusahan
kepayahan
kesayuan
dalam butir bicara seterusnya...

kebetulan dapat emel dari sepupu video doktor yg sedang membelah perut si ibu untuk mengeluarkan sesusuk jasad dan nyawa si comel

*sob sob sob...
berhentilah duhai air mata*

sumpah sape yng tgok kalau tak ngs atau atleast sebak dadanya mmg manusia yg xada hati dan perasaan

aku bertuah
diberi peluang menginap selama 9 bulan di rahim nya
aku beruntung diberi ruang merasa belai mesra nya
aku bersyukur diberi kesempatan menikmati kasih nya
di izinkan allah memanggil nya sebagai "ibu"

ya dia...
dia ibu ku
dia wanita terhebat
wanita yang gagah hati nya
wanita yang kental semangat nya
wanita yang hebat dimata dan hati aku

bukan sedikit kesukaran hidup wanita hebat ini
bukan secupak kesusahan yang telah di lalui nya
bukan seminit dugaan menguji kekentalan jiwa nya
bukan juga seinci ujian mendepani jalan berliku milik nya

alhamdulillah....
aku diberi sedikit ruang untuk membahagiakan nya
semoga aku terus diberi peluang dan kesempatan buat membahagiakan wanita terhebat ini


:: mahu jadi sehebat beliau ::



No comments:

Post a Comment