da diana dream's

Dec 1, 2010

~selamat datang wahai berat ideal~


Tiga minggu cuti, berpesta di rumah kakak, di gedung makanan, ditambah kehadiran ibu yang memasak utk setiap waktu- waktu makan dengan menu yang pelbagai ditambah bau yang menyucuk- nyucuk selera, huhhh.....lihat sahaja contoh menu yang disediakan


sarapan: nasi goreng sotong, nasi lemak, mihun / mi goreng, roti canai (beli)cucur udang/ cucur jagung.

mari ke mari sekalian manusia cerita sama aku siapa yang tidak akan terbuka seleranya, ditambah makan seisi keluarga bersama- sama?

mari ke mari sekalian umat gebang sama aku siapa yang tidak terkembang hidung nya sama bau tumis sambal udang atau ikan bilis?


siapa yang tidak terbangun dari tidur dengar hiruk pikuk adik beradik lain menjamu selara bersama, mahu kamu lepaskan peluang seisi keluarga bersama? ohhh tidak, tentu saja bersama mengelilingi ruang makan menyukupkan saf di meja makan.

ok, sekarang tengok semula menu ibu diatas. Nahhh, amik hang, semuanya kolestrol dan mengundang lemak di perut juga betis dan peha. Semuanya berminyak, bergoreng. Jangan salah dengan masakan ibu, memang itu pinta aku untuk dijamu segala kolestrol yang menyelerakan.

huhhh, baru sarapan, belum lagi tengok menu tengahari yang buat along sanggup balik rumah angh hari- hari untuk makan tgahri setiap hari. Gulai tempoyak, ikan sumbat sambal, gulai lemak cili api ketam, kari ayam, asam tumis ikan, dan etc.

mahu tak terbuka segala pintu selera aku?? Nafsu makan pon meronta- ronta untuk sentiasa rasa lapar.




makan, makan dan makan sampai kenyang. Lepas makan golek- golek depan tv tengok chanel 611 cerita hagemaru. Memang moment indah, nanti petang menyusul pula bubur kacang, pisang goreng, lepat ubi, karipap juga donat. Menu serta rancangan tv sudah mampu buat aku makn sambil meniarap. Hurhhh, gila punya buruk perangai.





makan dengan rakus, sambil rebut- rebut sama along, angah juga anjee. Belom lagi ditambah sama abg juga si kakak ipar. Perangai tak cukup makan buat ibu geleng kepala, jadi sukatan beras ditambah agar anak- anak kekenyangan juga mahu lena anak- anak di buai mimpi indah sesudah makan malam bersama menu baru.




tiga minggu berlalu, arghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!



bulat mata, kembang hidung, capang telinga tengok penimbang. angkat penimbang, ketuk- ketuk sikit. Timbang lagi, erhhh tak berubah. Ni mesti angkara keponakan yang gemar main- main sama timbang hitung kilogram di rumahnya. Guna penimbang lain, timbang lagi dan lagi. Angka jarum penunjuk masih sama. WOwwwwww. Membesar bagaikan juara.







diam sejenak, terpikir mahu jadi seperti gambar di atas. Huhhhh, tidak! Ini satu mimpi ngeri. Dan ini keputusan yang diambil






katakan tidak pada nasi. Perhhh, bukan senang keputusan ini diambil. Mengeletar gelora nafsu makan aku.




mahu kurus, mahu cantik, mahu ramping menawan, tapi bersenam bukan pilihan. Apatah lagi berjoging atau lari2 anak di taman riadah. Arhhh, itu bukan aku. Mengikuti kelas senamrobik semester ini hanya sekadar cukupkan jam credit sahaja. Mahu sengaja terkinja- kinja, melompat- lompat, ohh tidak. Kaki aku sangat elergik jika tersarung kasut sukan. peha jadi gatal- gatal kalau tersarung seluar track.

:: selamat datang wahai berat ideal ::
:: 50 to 44kg ::

No comments:

Post a Comment