da diana dream's

Dec 7, 2010

~ditinggal, dan meninggalkan cinta~


Sangat tidak indah melalui frasa sedih lagi gundah gulana ini kan? sangat tidak sanggup untuk melalui zaman kegelapan kehilangan rasa indah berbunga- bunga di sanubari seperti selalu- selalunya. Sesungguhnya melalui rasa ini sungguh tidak terbayang ketika cinta sedang diulit bahagia. Namun, mahu tidak mahu ketika manis musim cinta sudah berlalu pergi, yang datang kini ceritera sedih berlagu sayu.


Terlalu biasa dikelilingi dengan insan- insan yang dipenuhi oleh kasih sayang, aku juga selalu dapat rasa dalam setiap kasih sayang dan cinta kalian. Sungguh, aku dapat rasa itu dari senyum simpul kalian, aku dapat lihat indah ceria wajah kamu, aku dapat bayangkan bahagia kalian dari cerita bersama mata nan bercahaya. Sungguh, aku sekali ikut bahagia dengan cerita indah kalian. Aku sekali ikut tersenyum dengan indah mimpi kalian. Aku sekali ikut sama berangan dengan mimpi dan impian keindahan kalian itu. Aku tumpang seronok dengan kisah cinta kalian yang indah tersebut.


Tapi, aku jadi sedih lihat kisah indah kalian berlalu pergi. Aku jadi rindu mendengar gelak tawa saat memperdengarkan aku kisah indah kalian. Aku jadi lebih sedih dari kalian bila menegenang indahnya cinta kalian sebelum kegelapan ini menghampiri. Seboleh mungkin, aku mahu lari jauh- jauh dari dengar kisah mengguris hati ini. Aku mahu berlalu tinggalkan telinga tanpa perlu mendengar lagu sedih sayu kalian. Melalui fasa ditinggalkan dan meninggalkan teramat sangatlah tidak indah. Sangat sukar, sangat sangat tidak mahu.


Namun, bagi yang telah melaluinya, melepasi ujian gelap ini percayalah, akan ada cahaya pelangi muncul menerangi jalan di hadapan. Kadang- kadang hilangnya cinta indah itu, kerana kita akan dikurniakan lagi dengan keindahan yang lebih indah. Kadang- kadang resah jiwa ditinggalkan akan berbaloi bila kita didatangkan dengan yang menenangkan jiwa sanubari. Atau mungkin, bersyukurlah kerana kita pernah melalui zaman kegelapan tersebut buat bekal pengalaman di hujung cerita nanti.


Jangan terus terduduk kaku diam membisu tanpa suara dan rasa bila kegelapan ini menghampiri datang menjengah wajah. Jangan, jangan terus statik tidak mahu tinggalkan zaman kegelapan tersebut. Jangan, jangan, jangan butakan mata tidak melihat cerah warna awan menghias dada langit di masa mendatang. Pelangi indah ada dihadapan, jalan dan terus melihat indah cerah ceria warna pelangi.

No comments:

Post a Comment