da diana dream's

Nov 23, 2009

exam owh exam...











selesai sudah exam....
huhhh...
memang sangat mencabar keintelektuan dan keimanan aku untuk semester ini....
walau hanya ambil 18 jam kredit tapi jadual exam yang sangat padat telah melelahkan otak dan badan...

inilah jadual peperiksaan saya!!!

09HB NOV 09 - AEEA 2125 (03.00 PM)
10HB NOV 09 - AEEA 2308 (11.30 AM)
10HB NOV 09 - AEEA 2306 (03.00 PM)
11HB NOV 09 - AEEA 2309 (11.00 AM)
12HB NOV 09 - AEEA 2333 (08.30 AM)
19HB NOV 09 - AYEA 2319 (08.30 AM)

bayangkan lah, untuk 4 malam pertama peperiksaan saya langsung tidak tidur...
ini lah akibatnya bila study last minute,jadilah seperti saya ini.
kelam- kabut + ribut petir jadinya...
mencari nota yang tak berapa nak lengkap,
korek- korek pulak kertas kumal yang buat tulis note kuliah time2 tak bawak buku....
minta dari kawan2 handout dan asingment mereka....
itulah yang aku lakukan seminggu sebelum peperiksaan...
lepas dah rasa macam cukup je semua note2 tu...
erhmm...
sempat lagi berfoya2 untuk 2 hari,
tanpa langsung memandang lagi note2 yang terkumpul itu tadi...
lagi 1 hari nak exam,.....
huhhhhhh..............
bermulalah episod kelam kabut + ribut petir saya....
masuk hari ke lima, mata pon dah jadi macam panda....
melingkar je hitam kat mata ni...
badan pon memang dah tak bermaya langsung....
lemah longlai jadinya...
bayangkan la, saya cuma sempat tidur untuk 1-2 jam sahaja satu hari...
paling kesianya pada 2 orang romate saya...
mereka terpaksa tidur dalam keadaan lampu terpasang...
(kalau guna lampu study je, saya mesti mengantuk)
lepas itu, terpaksa pula tapaw kan makanan dari dewan makan untuk saya...
kesiankan mereka ini????
(thanks cik imah & adik nad kerana memahami)

bila dah habis 5 paper yang memeritkan tersebut,
ada 7 hari tanpa exam untuk paper yang terakhir...
masih belum serik....
apalagi,
3 hari saya hanya tidur dan tidur saja....
membayar kembali hutang tidur yang tertunggak.....
kemudian bermula lah episod tak tidur malam saya selama 2 hari...
tapi,\
masuk je malam terakhir nak exam tu...
huhhh,,,,
boleh pulak tertidur sampai langsung tak study...
ehrmmm...
entahlah,
kali ni saya betul2 vengong dan kelam kabut bersama ribut petir yang sembung- menyambung.
tak cukup dengan itu, ada pulak kilat yang menyambar...
huhuhu....(sangat hiperbola pulak)
sesungguhnya amat2 mencabar keintelektualan saya sebagai mahasiswi universiti terulung kebanggaan negara ini....

lastly....
just boleh berdoa saja la nanti pensyarah yang periksa paper saya boleh baca tulisan kesejukan dan kekejangan saya tersebut...(seperti cakar ayam)
minta2 tak berlaku masalah seperti anak2 bergaduh, menangis atau isteri / suami yang merajuk ketika pensyarah2 saya memeriksa....
janganlah berlaku masalah emosi yang mungkin menjejaskan pemarkahan paper saya...
semoga kesihatan para pensyarah dan keluarga sihat sejahtera....
dan............
semoga ALLAH mendegar doa dan permintaan saya yang kerdil lagi lemah tak merdaya ini untuk melakar kejayaan demi kejayaan dan mengekalkan kecemerlangan ini.

No comments:

Post a Comment