da diana dream's

Nov 4, 2009

aku dan tudung...


maChenteAty : thnks sayg..
me: thnks 4 wht??
maChenteAty: sbb syg pkey 2dung...i'm so hpy wit ur imej
me: =)
machenteAty: u know,u look so cute..suke sgt b jln kt psr ramdn td ngn ney wit ur new imej...
me: thnks 4 ur suport, alhmdlh...ney taw b mmg suke ney betudg, tp xpenh gtaw kan..npe??
machenteAty: sbb b xnk ney pkey 2dung sbb b yg surh, b nk ney pkey ngn kerelaan ney sndr... ikhls b ckp, mg b suke sgt, last b tgok ney pkey 2dung tym skul dlu je...i love it!!
thats msg at 22/08/09 = 1 ramadhan

  • after 65 day aku pkey tudung...td baren2 kat ktil belek2 hp tgok msg lame2..
dh lme berniat nk pkey,..tp xterzahirkan je...
bukn sbb tgok org pkey nmpk cute aku pon nk pkey gak...
bukn sbb ibu bebel2 suruh pkey (my parent xpenh pkse)
bukn sbb maChenteAty yg suh pkey...(die xpenh ckp pon tp aku taw die nk aku pkey sbb penh bg adiah tudung kt aku)
bukn sbb tgok fenyen 2dung yg cun2 kt pasrn...
nth la....
aku pon xsure ble kesedarn ni muncul...
aku taw mmg wajb bg aku yg dh baligh ni ttup aurat,
aku taw ttg aurat dan hukm hakm dlm mnjge aurat, (aku sek agm rakyt taw dlu..hehehe)
aku taw betape dosenye mendedahkan sehelai rambut pd yg bukn mahram,
aku taw betape para malaikat bergembira bila seseorg wanita itu mnjge kesucian dan aurtnye..
aku taw betape berharganye barg yg tertutp drp yg terdedah...
aku taw sume ni...
aku cukp taw....
sblm aku amik kptsn bertudung, bnyk yg aku bce ttg kemulian seorg wanita...
tp aku gak mkin bnyk taw ttg isi neraka...
ttg bnkynye wanita di neraka kelak melebihi bil lelaki...(sbb xtutup aurat)
aku semakin sedar dan insaf...
mnyedari yg nyawa hny pnjamn..
mnyedari yg aku hdp bukn utk menongkat dunia..
mnyedari yg keindahan dan kecantikn seseorg wanita itu lbih bernilai jika ianya ditutup rapi dan dipelihara seindh mungkin....
lantas,...
keputusn ini aku ambil...
bersama doa ibu yg xpernh lekang..
bersama kesyukurn yg abh pnjatkan...
bersama kegembiraan MaChenTeAty...
aku nekad dgn keputusan ini...

semoga penghijrahan ini mendapt redha ilahi
semoga hidayah yg ku perolehi ini berkekalan,
semoga kebhgian n kejyaan sntiasa mgiringi perjlnn hidpku...


AKU HANYALAH HAMBA MU YANG HINA YA ALLAH...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan
Ya AllahKau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah sesungguhnya Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu Aku cacat tanpa hidayahMu Aku hina tanpa Rahmat Mu.

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku hambaMu yang Solehah
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi Wanita Solehah
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah
Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi insan yang dirahmati
Insan yang dikasihi di dunia dan di akhiratMu
Wanita yang solehah keperibadianya,
seorang anak yang tidak pernah ingkar akan kedua ibubapanya, seorang adik dan kakak yang bisa dicontohi kerana akhlaknya Seorang sahabat yang sentiasa dihati sahabatnya, seorang pelajar yang bisa dibanggakan dengan kecemerlanganya, seorang teman yang bisa membimbingku ke syurga mu kelak...

Amin....





No comments:

Post a Comment