da diana dream's

Nov 23, 2010

~ aku bukan lagi keindahan kamu ~


Mungkin terlalu pantas menganyam janji, mematri ikrar, melafaz sumpah, melakar mimpi indah bersama buat aku jatuh tersungkur bila ianya kian berundur pergi tinggal aku sendiri. Tertinggal lagi aku dengan keindahan ciptaan fantasi. Ceritera keindahan yang kini kian hanyut pergi jauh dari sisi indah aku. Lebih baik ianya pergi tinggal aku bila ceritera ini masih terlalu jauh untuk di lalui. Lebih baik ianya jauh dari sisi bila ceritera indah ini sudah tidak lagi indah buat kamu. Lebih baik ianya hilang dari mimpi indah aku bila ceritera indah ini mula menjadi igauan ngeri di malam hari aku. Aku mungkin bukan lagi keindahan buat kamu. Tanpa kamu sedar atau tidak mahu aku sedar, itulah hakikatnya. Berdiam mungkin jalan terbaik. Membisu pasti akhiran terbaik ceritera indah ini. Kamu mengundur, aku juga mengundur. Kamu hilang, aku juga bisa menghilang. Kamu pergi, aku juga mampu pergi jauh dari mimpi kamu. Kamu bukan di sisi, aku juga bisa ghaib dari sisi kamu. Jika ini mahu kamu, aku bisa menurut apa hendak mu. Maaf bila aku terlalu berhati- hati dalam menjaga hati sendiri.



: : aku bukan lagi keindahan kamu : :

No comments:

Post a Comment